مسابقه استقامت۶ ساعته ، بصورت تیمی برگزار شد .
در این مسابقه ۵ تیم ۳ نفره ثبت نام و از ساعت ۱۵٫۱۵ دقیقه و تعیین خط شروع به رقابت کردند .
تعیین خط در ساعت ۱۵٫۴۵ تمام شد و بعد از جلسه توجیهی ، و استارت آزمایشی ، رسما در ساعت ۱۶٫۱۵ استارت اصلی خورد .
تیم های شرکت کننده در این رقابت عبارت بودند از :
آیدین کاشانی – امیر حسین برتری – عرفان رافتیApex Racers
میلاد بنائیان – محمد رضا حریمی – علیرضا ده هفت Omid Team
فرید کنعانی – امیر رضا اطباتیان – مهران عرفانیانFarid tuning
علی ضیائی فرید – مهدی منزل آبادی – مصطفی محبی mechanical engeeners
محمد مهدی خالقی – نوید علی نژاد – رضا اردلان Racenet Team
که تیم امید از ریسرهای نوجوان تشکیل شده بود .
قانونی که گذاشته بودیم این بود که هر راننده بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه باید رانندگی میکرد .
اولین نکته حاشیه ای این رقابت ، انتخاب استراتژی اشتباه در برداشتن لاستیک نرم از طرف تیم فرید تیونینگ بود که در دورهای اولی مسابقه مجبور به مراجه به پیت استاپ برای تعویض لاستیک های R2 با لاستیکهای R3 و R4 شدند .
تیم Apex با استراتژی مناسب و دقتی که از اول مسابقه داشتند ، عملا فاصله زیادی با سایر شرکت کنندگان ایجاد کردند که تا پایان هم ادامه داشت .
پیت استاپ های طولانی ، سرعت در پیت استاپ و گرفتن پنالتی و عدم دقت در بعضی ریسرها و عدم تسلط به ماشین و پیست ( که ناشی از تمرین کم بود ) از عواملی بود که بین تیمها به طرز معنا داری فاصله ایجاد کرده بود .
برای تیم نوچوانان (تیم امید ) یک تبصره در نظر گرفتیم که به جای ۶ ساعت مسابقه ، ۳ ساعت شرکت کنند و بعد از اتمام رقابت ، مسیر طی شده ، در دو ضرب و جایگاهشان مشخص بشه .
این تیم راس ۳ ساعت و با ۱۰۵ دور ، رقابت رو به پایان رسوند .
در مسابقه به پرچم های زرد و آبی گاها کم محلی میشد که با کلاسهای توجیهی از مسابقه بعد شاهد این مورد نخواهیم بود .
از نکات جانبی این مسابقه در دورهای پایانی ، رقابت بین تیمهای فرید تیونینگ و ریس نت برای جایگاه سوم بود که لحظات هیجان انگیزی را رقم زد .
در نهایت بعد از ۶ ساعت رقابت نفس گیر و طاقت فرسا ، نتیجه به شرح زیر اعلام شد :
۱- اپکس ریسینگ با ۲۱۶ دور
۲- تیم امید با ۲۱۰ دور
۳- فرید تیونینگ با ۲۰۹ دور
۴- ریس نت تیم با ۲۰۹ دور
۵- مهندسین مکانیک با ۲۰۵ دور
تیمهای برتر ار سایر جهات :
تیم با استراتژی مناسب و مسلط ( اپکس ریسینگ)
تیم اخلاق و بدون حاشیه ( مهندسین مکانیک)
پدیده مسابقه ( تیم امید )
پر طرفدار و پر تماشاچی ترین تیم (فرید تیونینگ)
در پایان ، برای ۱۵ شرکت کننده در این رقابت و دوستانی که برای تماشا و تشویق در ریس نت حاضر بودند آرزوی سعادت و خوشبختی داریم .
رضا اردلان
مسئول کمیته ریس نت هیات موتور سواری و اتومبیل رانی خراسان رضوی
مدیر ریس نت مشهد